14 juni 2009

Vår uteplats på 122:an

Jag tycker det är väldigt kul att vara ute och pilla i jorden och få det fint. Är jag inte nöjd med det jag gjort så gör jag om det tills jag blir det. När jag är där ute så finns inte de andra i min värld jag försvinner in i en annan värld. Ogräs är förbjudet hemma hos mig inne kan det vara jordbävning men ute i rabatten NEJ!

Här bor vi
Här har jag plockat sten i föreningens rabatter som var med täckbarken vi lade ut i höstas och lagt som dekoration på en yta som ej går att plantera på.

Här har jag köpt en Magurit på stam och satt ner i en Mussespann under står en vattenkanna i samma serie.

Här har jag lagt mer dekorationssten, har även börjat anlägga en liten gräsmatta för att få lite mer grönt om oss, det skulle vara buskar där men har ej hittat rätta sorten än så gräs får duga så länge.

Plantera lite växer förra sommaren, då var de pyttesmå nu har de blivit stora, jag ångra mig att jag satte ner Daggkåpa den tar väldigt stor plats, så tyvärr så tror jag den rycker snart.....

Här har jag lagt mer sten som en liten ram satt ner lite Maguriter och lagt täckbark runt om det blev riktigt bra om man får säga det själv.
Det som återstår nu att göra är att olja in våra nya staket som vi fick förra året, oljan är på G ut till oss som bor på botten, sedan skall altan golvet få sig en olja med en grå ton i det kommer nog bli jätte snyggt.
//KRAM

Inga kommentarer: