12 september 2010

Äppel päppel.......

Mjuk äppelkaka


Så var det söndagkväll och jag har jobbat korthelg å imorgon är jag ledig, det skall bli riktigt skönt. När jag kom hem efter jobbet så satte jag igång hemma å börja röja lite vi var i behov utan lite röj. För en gång skull så ställde alla upp och drog sitt strå till stacken. Daniel han laga middagen idag, vad gott det är när någon annan gör det å inte än själv jämt.Vi fick lasagne, den var super gott, barnen tog två gånger även jag gjorde det. Eftersom det är söndag å allt så tänkte jag att jag kunde baka en liten kaka och idag blev det mjuk äpplekaka som vi skall ha vaniljsås till. Det blir inte så mycket bakande här hemma längre har liksom inte lusten men den kommer kanske tillbaks. Nu är det dax att fika så.......

3 ägg
2 dl socker
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker
1 tsk kardemumma
1 tsk kanel
1 dl flytande margarin
1 dl mjölk

2 äpplen i klyftor vända i socker å kanel

175grader i 30 minuter

//KRAM på er så länge

Inga kommentarer: