14 november 2010

Sklerit

som på svenska heter senhinneinflammation i ögat, ja det är det jag har och detta är väldigt vanligt bland RA patienter. Allt börja i onsdags att jag var lite röd i ögat sedan svullna hornhinnan lite och sedan kom värken som fortfarande är kvar. I torsdags gick jag hem ifrån jobbet för jag stod inte ut med ett värkande öga. I fredags blev det till att gå ner till vårdcentralen igen och där efter blev det en remiss till Ögon akuten på Mölndals sjukhus, där de konstatera att jag hade Sklerit. Det är inte speciellt kul att ha ont i ögat man blir så grining man vaknar på natten för att det värker orkar inte med starkt ljus man fixar inte att vara ute för länge heller för än det gör ont. imorgon blir det till att vara hemma ifrån jobbet med sedan får vi se hur jag känner mig är det inte bättre på onsdag skall jag tillbaks till ögon akuten. Nu fixar jag inte skriva mer för det svider i mitt öga så.

//KRAM på er så länge

Inga kommentarer: