28 april 2010

VAB misstänkt magsjuka

Idag är det till att stanna hemma med en "magsjuk" dotter, igår hade hon bajsat löst på förskolan vilket hon inte brukar göra, så hon blev hemringd. Nu blir det att stanna hemma i 48timmar. Det roliga i det hela är att hon ätit som en häst sedan hon kom hem från förskolan. Jag tror inte hon är magsjuk. Självklar förstår jag att hon inte får vara där eftersom det är fler som är dåliga i magen och är hemringda. Naturligtvis så misstänker de att även hon har blivit magsjuk. Det känns bara så tråkigt att hon hinner ju inte vara där så många dagar förän det är dags att vara hemma igen. Jag är inte ensam om att känna så här som småbarns förälder men för mig så är det tufft eftersom jag precis har börjat jobba igen efter 5månader hemma för egen sjukdom. Sånt är livet.
Undra vad man skall hitta på nu när vi skall vara hemma? STÄDA och TVÄTTA :( inte alls roligt men ett måste.

//KRAM på er så länge

Inga kommentarer: