11 augusti 2010

Mina hemma odlade GURKOR

Nu på kvällen var jag på min lilla odlingslott för att hämta gurka och till min stora förvåning så hängde de ett par stycken gurkor inne i växthuset. Tänk att man kan få egna gurkor ifrån ett litet frö som man sår i gjorden på våren.


Den största gurkan jag hämta hem var 50cm lång. Gissa hur mycket den vägde? Det tänker jag inte berätta utan det tänkte jag att du skulle gissa genom att lämna en kommentar på inlägget så kan du har chansen att vinna en liten överraskning utav mig. Du har till den 15 augusti 2010 kl 24.00 på dig att gissa och uppge din gissning i gram.


LYCKA TILL!
//KRAM på er så länge................

3 kommentarer:

Lena Friis sa...

hmmm jag gissar på 630 g :) Kram Lena

Pillan sa...

gissar på 424g

Anneli & Gun sa...

Jag tippar på 735 gr