28 maj 2009

Blandad kompott..............

Vad tiden rinner iväg, man hinner inte riktigt med alltid. Idag när jag börja plocka i sovrummet såg jag att det var dags att damma vår hylla över sängen en riktig dammsamlare. Varför blir det alltid så dammigt i ett sovrum?
Jag tänkte ni skulle få se vår hylla. Fötterna är gjorda i gips och upp limmade på en ek skiva. fötterna är målade med vit hobbyfärg och sedan lackade med hobby lack där efter upp limmade. Tavlan i mitten har vi fått utav min mans faster Britt-Marie i brölopps present. Sedan har vi bokstaven W som är början på vårt efternamn.

Igår var det ju löning för dem som får den 27:e. Efter att betalat alla räkningar och varit på dockteater med Paulina och hennes dagis avdelning kände vi för en liten tripp till Allum. Där gick vi omkring och titta och där köpte vi en golvfyr som man kan sätta värmeljus i och sedan blev det lite kläder som jag skall ha på mig på lördag när vi skall på konfirmation. På vägen hem så gick vi in på Rusta och köpte en grå ryamatta till hallen.



Just nu håller jag på att baka bottnarna till tårtorna som skall med på lördag det kommer att bli jordgubbstårta med chokladmousse och mosade jordgubbar i. Totalt kommer jag att göra 3st, två vanliga och en utan socker i hoppas bara nu att de blir bra och gästerna tycker om dem.

//KRAM

Inga kommentarer: