04 februari 2010

Ny dos............

Idag fick jag telefonsamtal utav min läkare på vårdcentralen, som hade fått provresultatet på mina prover som jag tog i tisdags. Forfarande var ämnesomsättningsprovet dåligt vilket gjorde att jag fick ytterligare höjning av dosen och tid för provtagning om 2 månader igen. Sedan börja fråga massa frågor om det ena och det andra om min hälsa och sedan kom han till frågan vikten, vad skulle jag säga, inte kunde jag ljuga och säga att den ligger kvar på min 76kg som jag hade sista gången jag vägde mig på vårdcentralen. Jag svara att jag har gått upp en hel del sedan dess och hur jag än försöker så lyckas jag inte gå ner. Han förklarade då att antagligen har mina värden varit dåliga länge och är inte ämnesomsättningen i balans spelar det ingen roll hur mycket jag kämpar, för jag tappar inget ändå. Han sa att när värderna är bra kommer jag märka skillnad att det går lättare att tappa kilonar. Hoppas han har rätt, för jag vill verkligen ner 10kg igen.

//KRAM på er så länge

Inga kommentarer: