21 februari 2011

Våren?

vart tog den vägen.... det som var så skönt väder ute igår mitt på dagen. Så vakna man upp till
-13 idag på morgonen inte roligt alls. Igår när man hade sina vår känslor passa jag och Paulina på att ta oss en promenad till vårt lilla centrum här i Hisings-Kärra väl där gick vi in i vår godisbutik Candy och köpte mig två trädgårds tidningar man blir ju inte mindre sugen på att våren skall komma när man läser dem. Jag vill gärna komma igång nu med vår bruket på min lilla jord. I år tänkte jag faktiskt uppdatera bloggen med lite före, mitt och efterbilder så ni får hänga med på vad jag gör och odlar.... I år kommer jag testa lite nya grönsaker att odla som t ex broccoli, blomkål göra en liten kryddlåda nu när jag sitter här å skriver fick jag faktiskt iden att gå bort att fota min lilla jordlott så kan jag visa vad det är jag skall pilla med.

Idag har vi varit på Habiliteringen och träffat läkaren och den nya specialpedagogen, det var ett mycket givande möte. Paulina skall fortsätta med sina tabletter i 40dagar till och där efter skall hon vara utan ett tag för att vi skall se om det är någon skillnad på hennes humör, sedan skall vi föra dagbok på hur hon känner sig när hon tagit tabletterna när hon blir trött och hur långtid det tar för henne att komma tillbaka till sitt rätta jag eftersom hon har klagat ett på att hon har ett tryck i huvudet och det är på samma ställe hela tiden så kommer vi att föra dagbok på detta med för att sedan göra en utvärdering på vad de skall ta och hitta på med den lilla damen. Jag har även ringt förskolan för att få byta specialpedagog som förskolan har eftersom jag inte känner för henne alla kan vi ju inte dra lika. Att byta har jag redan haft uppe tidigare med förskolan så de har väl bara väntat att jag skall säga till att nu drar grejerna igång. Specialpedagogen på Habiliteringen kommer att komma ut till förskolan för att hälsa på och samtidigt prata med pedagogerna om hur det går för den lilla damen det är första besöket som de gör sedan de gjorde hennes utredning på BNK för två år sedan, tiden går fort när man är lycklig. Nu är det dags att åter gå till sina hemma sysslor, de springer ju tyvärr inte ifrån än hur gärna man än vill de.

//KRAM på er så länge....

Inga kommentarer: