28 februari 2011

Helg och sjukstuga....


.... så var det ett par dagar sedan jag skrev och det beror på att jag jobbat helgen. Vilken helg, det har varit...., i lördags tog jag cykeln som vanligt till jobbet, visst såg jag att det var halt ute men det är ju grusat tänkte jag så jag börja trampa på, väl framme skulle jag svänga in på cykelparkeringen och då låg jag bara där på marken med cykeln över mig, vilken syn det för för de som var ute hela två personer såg mig, tro mig vad sur jag blev på mig själv..... varför tog jag cykeln? Den frågan kan jag tyvärr inte svara på. Senare på dagen blev vi av med våran gamla goa soffa ifrån vardagsrummet till en mycket trevlig tjej för vi har nämligen beställt en ny som kommer om en vecka å då hade vi tänkt oss att tapetserat en fondvägg tills dess. På kvällen fick vi för oss att vi skulle känna på hur hårt tapeten satt på väggen så vi börja riva ner den och allt åkte ner så nu är det bara till att börja spackla men Daniel hade tyvärr spacklet på jobbet så vi får vänta tills ikväll.
Igår när jag kom hem ifrån jobbet låg vår lilla höna Paulina med feber och sov och det var visst andra gången hon gjorde det och det var inte lätt att få liv i henne men när min syster kom på lite kalas så var det någon som vakna till liv fast hon var trött, när Daniel gick för att natta henne somna hon på en gång å imorse när hon vakna hade hon 39 graders feber och röda ögon så det blev för lilla damen att stanna hemma ifrån förskolan idag.... :( Tyvärr kan man inte hitta på så mycket när de är sjuka men en del pussel blir det och små sovstunder i mellan och då har jag oxå passat på och vilat man blir trött av att jobba helg. Senare idag skall vi gå till tandläkaren med den stora hönan för idag skall hon få sin natt tandställning vilket hon inte tycker om men det kommande resultat vill hon ju ha så skall man vara fin måste man ju lida pin som det gamla ordspråket säger....

KRAM på er så länge....

Inga kommentarer: