08 mars 2011

Soffa och Morotskaka

Idag har vår nya soffa äntligen kommit och jag är super nöjd, soffan är ganska stor fast det känns inte som det nu när den är på plats, nu väntar jag bara på att den övriga familjen skall komma hem och få se. Paulina den lilla damen bestämde plats i soffan på en gång och den kommer hon inte lämna ifrån sig....

Nu hoppas jag bara att den lilla damen skall bli frisk oxå, som jag skrev igår skulle vi till vårdcentralen och där konstatera de att hon hade dubble sidig öroninflammation samt en infektion i kroppen så nu går hon på Kåvepenin 2tbl 3 gånger dagligen i 7 dagar, det känns redan som de börjar hjälpa för idag har hon ätit och inte sovit middag JIPPI.... att det går framåt.
Vi har även fått fika besök idag så jag passa på å baka lite gott tills det och idag blev det en Kardemummakaka och en liten Morotskaka, tyvärr så ville inte bilden med Kardemummakakan läggas ut här på bloggen så ni får nöja er med Morotskakan alá liten....

min lilla MOROTSKAKA
RECEPT

1ägg
1 dl Socker
1½ dl Vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk Kanel
1 tsk Kardemumma
½ dl flytande margarin
½ dl mjölk
1 liten riven morot

Vispa ägg och socker vitt, häll i margarinet vispa, blanda mjöl med bakpulver kardemumma och kanel blanda i och rör om, häll i mjölken och rör om och till sist vänd ner de rivna morötterna, häll smeten i en springform som är 20cm i diameter in i ugnen i ca 20minuter på 175 grader på nedersta falsen.

GLASYR

75 gram philadelphia ost
½ dl florsocker

blanda ihop och bred ut på kall kaka

LYCKA TILL!

//KRAM på er så länge....

Inga kommentarer: