24 mars 2011

vår i luften....

Nu var det ett tag sedan jag skrev igen, tiden går alldeles för fort jag hinner inte med.... Om jag skall vara riktigt ärlig så har jag varit så trött och haft så ont i kroppen så jag har prioriterat andra saker, min kropp och jag kommer inte riktigt överens när det gäller skoven i fibromyalgin jag har ett sådant humör så då är det bäst att de där hemma håller sig på avstånd. På jobbet skärper jag mig till 100% fast det skriker i kroppen av både trötthet och smärta, fast de som känner mig märker av att jag inte är den jag brukar vara fast jag försöker.... För att muntra upp mig själv så har jag varit och köpt lite vårblommor som jag skall ställa ut, tyvärr så blåser det så mycket så det är inte ens skönt att vara där ute men jag skall allt göra ett litet försök, jag får fota resultatet å lägga ut här på bloggen.
Vad har hänt med under den gångna veckan här då? jo jag har börjat läsa mycket om barn och fibromyalgi för jag har börjat oroa mig för min stora höna som nu det senaste 6-12 månaderna klagat på att hon har ont både här och där hon är stel på morgonen, vissa nätter vaknar hon många gånger för att hon har ont mm. I början sa man sluta nu, du säger bara att du har ont för att jag har det eller att du har växtvärk, nu börjar det kännas som att hon har verkligen ont till och från. Jag testa i helgen och tycka på de olika punkterna i kroppen som en fibromyalgi sjuk person har som smärtar så vid tryck, jag tog löst på henne och hon sa till mig sluta mamma det gör ju ont. Då bestämde jag mig för att göra ett smärt schema under en månad där jag skall skriva upp när hon säger att hon har ont och var hon har ont, så jag har mer kött på benen när jag söker för detta hon läkaren. Det finns ju inget värre än när ens bar inte är bra och jag vill verkligen inte att hon skall ha samma skit som jag.... nog om detta, vad händer resten av veckan då? jo jag skall jobba hela helg vilket jag faktiskt inte ser fram emot för jag vill ju vara ledig med min familj, men men jag blir ju ledig på måndag och tisdag nästa vecka istället så jag får längta tills dess. Hoppas ni alla får en fortsatt trevlig torsdag....

//KRAM på er så länge....

Inga kommentarer: