11 januari 2010

Efter första dagen

Så var den första dagen till ända på dne nya förskoleavdelningen, enligt pedagogerna hade dagen gått jättebra vilket glädjer mig. När vi var på väg hem så knacka det på en av fönstrerna på en annan avdelning och där var Paulina´s gamla pedagoger som vinka och gav slängpussar, Paulina blev jätteglad när hon fick se dem, det första hon sa -mamma där är böse Lena och Bus Jenny men vart är Bus Marita fråga
hon. sedan säger hon -fröknarna på prästkragen är busiga mamma. Under vägen hem prata hon om busiga fröknar. När vi kom hem fråga jag vad hon hade gjort på förskolan idag då svara hon mig - jag har inte varit på förskolan, jag har varit på Blåsippan, vad säger och gör man? Hur skall man förklara på bästa sätt så hon förstår att Blåsippan är förskolan fast för henne är förskolan Prästkragen där andra barn går nu. Jag fråga henne igen vad har du gjort på Blåsippan idag? då svarar hon -vet inte........... sedan berättar hon att de läst bok "Alfons - skruva å banka, Alfons pappa sa att han inte får ta sågen." Hon berätta att hon lekt med Adam men kommer inte ihåg vad det gjort. Sedan kom det "-mamma! vi har sjungt pippi lotta å pippi långstrum å dansa lilla nallebjörn. Å mamma när man sjunger pippi lotta så drar man ut håret åsso." Vilka härliga svar man får när man frågar.

// KRAM på Er där ute i kylan

1 kommentar:

jenny sa...

Kul att det går bra för henne!