19 september 2009

En bättre dag idag.

Idag känns livet något bättre än igår, har även fått sova riktigt bra inatt Paulina kom inte in förän 03.40 enligt min make, vilket jag inte märkt för jag sov nog som godast då. Idag har vi haft en trevlig familjedag bara varit ute och lallat med bilen. Vi kom först till Backaplan där min älskade make köpte mig en ny cykel, något jag önskat mig länge. Det blev en ljusgul cykel som jag och paulina skall ta till förskolan och arbetet. På tal om förskola så har vi pratat mycket om detta under gårdagskvällen och under dagen idag och det lutar år att vi ansköker om byte av placering till en avdelning där de är vana att arbeta med barn med Autism och Autismliknande tillstånd. Jag vet att jag sagt till mig själv, trivs mitt barn på sin förskola skall jag inte byta, fast jag kommer nog att bryta mitt egna löfte och vara egoistisk. Jag vet att Paulina tycker om sina pedagoger väldigt mycket och trivs med barnen så vårt beslut kommer bli tufft. Nog om detta åter till vår dag, efter Backaplan åkte vi till Blåvit shopen där Daniel köpte sig en ny hood tröja som han skall ha på sig till matchen imorgon på Gamla Ullevi efter detta körde de mig till In-ex färg och hobby där jag fick köpt lite mer pärlor och blommor sedan åkte vi vidare till Övre husargatan till Myrins tyger där köpte jag ett Burda mönster tänkte ge mig på att sy mysbyxor till lillatrollet Paulina efter detta åkte vi hem, väl hemma bestämde vi oss för att åka till Kungälv och Ica Maxi för inköp av littles pet Shop till Louvisa en väska med 20st djur med tillbehör för 399kr samma väska på Toysrus kostar 649kr louvisa betala ½ själv. Efter detta åkte vi hem och bara är. Stack en liten sväng till jobbet på 1½timma för att hämta lite pappersjobb satt och prata med tjejerna en stund sedan var de dags för dem att sticka ut och påbörja kvällsarbetet hos de gamla. Väl hemma börja jag med maten alla åt så det tog slut, vilket gav mig ett gott betyg för dagens pasta med pastasås. Nu är det dags att natta lilla Paulina så ha det gôtt så ses vi.

//KRAM

Inga kommentarer: